Acabamos
de solicitar a todos los Grupos Parlamenatarios de Catalunya lo siguiente
Benvolgut/da
Us volem sol·licitar
la vostra ajuda amb el tema de l’empadronament a
Catalunya ja que es tracta per ara de la única garantia per aconseguir la
Targeta Sanitaria que facilitarà el CAT SALUT
Antecedents
La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local al seu
Art. 15, 16 i 17. Estableixen l’obligació de tota persona que viu al territori
a
inscriure’s al Padró del municipi on resideixi habitualment i descriuen les
dades
que són obligatòries en la inscripció municipal. La responsabilitat de gestió,
manteniment i custòdia del Padró municipal correspon a l’Ajuntament. S’exigeix
també la renovació periòdica (cada dos anys) de la inscripció, en el cas dels
estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent.
Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a
Espanya i la seva integració social. Art. 12. La inscripció al Padró municipal
és
el requisit imprescindible per a l’accés i exercici del dret a l’assistència
sanitària.
Reial decret 1690/1986, de 11 juliol, pel qual s’aprova el Reglament de
Població i Demarcació Territorial de les Entitats locals. Art. 54.3 La
inscripció en
el padró municipal de persones que residint en el municipi no hi tinguin un
domicili només es podrà dur a terme després d’haver posat aquest fet en
coneixement dels serveis socials L’Ajuntament té l’obligació d’inscriure
totes les persones que viuen al municipi, i fins i tot ha d’oferir la
inscripció a qui no té cap domicili fix. L’Ens local és el responsable final
d’ajustar el Padró a la realitat del municipi, i per tant, de recollir de
manera
fidedigna el nombre i característiques bàsiques de tots els/les residents.
Reial decret 1192/2012, de 3 d’agost, regula la condició d’assegurat i de
beneficiari a l’efecte de l‘assistència sanitària a l’Estat espanyol, amb
càrrec a
fons públics, mitjançant el Sistema Nacional de Salut. La disposició
transitòria
primera del Reial decret llei 16/2012, de 20 d’abril, estableix un règim
transitori
d’accés a l’assistència sanitària a Espanya, d’acord amb el qual les persones
que, amb anterioritat a l’entrada en vigor de l’esmentat Reial decret llei, hi
tinguessin accés podran seguir accedint-hi fins al dia 31 d’agost de 2012,
sense
necessitat d’acreditar la condició d’assegurat en els termes previstos a
l’article
3 de la Llei 16/2003, de 28 de maig.
CatSalut. Instrucció 10/2012 Accés a l’assistència sanitària de cobertura
pública del CatSalut als ciutadans estrangers empadronats a Catalunya que no
tenen la condició d’assegurats o beneficiaris del Sistema Nacional de Salut.
En Aquest Instrucció explicita el seguent. D’acord amb l’article 2, apartat 2,
lletra a, de la Llei 21/2010, de 7 de juliol, d’accés a l’assistència sanitària
de
cobertura pública a càrrec del Servei Català de la Salut, són titulars del dret
a
l’assistència sanitària de cobertura pública a càrrec del CatSalut les
persones empadronades en qualsevol municipi de Catalunya que acreditin
que no tenen accés a l’assistència sanitària de cobertura pública a càrrec
d’una
altra entitat diferent del Servei Català de la Salut.
La inscripció al Padró solament pot exigir la documentació acreditativa de:
a. la identitat -a través de qualsevol document, oficial-, independentment de
l’autorització de residència.
b. el lloc de residència, a través de qualsevol document que corrobori el
domicili,independentment del títol d’ús de l’habitatge:
- propietari/a: escriptura pública de la propietat, contracte o rebut de
subministrament (aigua, gas, electricitat) o IBI...;
- llogater/a: còpia del contracte de lloguer, contracte o rebut de subministrament
(aigua, gas, electricitat,...)
Per extensió, s’han d’empadronar el cònjuge o parella de fet i els fills del
titular
que convisquin en la llar.
Si la persona que resideix en un municipi no té domicili fix, es recomana que
un
informe social avali aquesta circumstància, i resoldre la inscripció al Padró,
assignant-li una adreça institucional.
Demanar altres documents, com la cèdula d’habitabilitat, dipòsits o altres,
dificultant l’empadronament, i per tant, va en detriment dels objectius del
Padró.
Us volem sol·licitar
com a Grup Parlamentaris tres coses:
Que, als Municipis on teniu presència com a partits polítics, demaneu que es
compleixi la llei que facilita l’empadronament de les
persones que viuen al
Municipi. I demanar en tot cas a aquells Municipis que no ho estiguin aplicant
que flexibilitzin les condicions per que les persones puguin empadronar-se.
Sobre tot a les persones que viuen al municipi però no ho poden acreditar.
Que, com a Grups Parlamentaris, demaneu als vostres respectius Partits que
ofereixin les seves seus socials per empadronaments col·lectius (la llei ho
permet) per garantir els empadronaments on els Municipis tinguin una clara
voluntat de no complir la llei.
Que denuncieu públicament d’incompliment de la llei que
obliga els municipis a
empadronar les persones que viuen als seus pobles i ciutats, i que fent-ho
dificulten l’accés de les persones al dret a la salut garantit a Catalunya
Esperem poder comptar amb la vostra col·laboració com sempre,
Acabamos
de solicitar a todos los Grupos Parlamenatarios de Catalunya lo siguiente
Benvolgut/da
Us volem sol·licitar la vostra ajuda amb el tema de l’empadronament a
Catalunya ja que es tracta per ara de la única garantia per aconseguir la
Targeta Sanitaria que facilitarà el CAT SALUT
Antecedents
La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local al seu
Art. 15, 16 i 17. Estableixen l’obligació de tota persona que viu al territori a
inscriure’s al Padró del municipi on resideixi habitualment i descriuen les dades
que són obligatòries en la inscripció municipal. La responsabilitat de gestió,
manteniment i custòdia del Padró municipal correspon a l’Ajuntament. S’exigeix
també la renovació periòdica (cada dos anys) de la inscripció, en el cas dels
estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent.
Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a
Espanya i la seva integració social. Art. 12. La inscripció al Padró municipal és
el requisit imprescindible per a l’accés i exercici del dret a l’assistència
sanitària.
Reial decret 1690/1986, de 11 juliol, pel qual s’aprova el Reglament de
Població i Demarcació Territorial de les Entitats locals. Art. 54.3 La inscripció en
el padró municipal de persones que residint en el municipi no hi tinguin un
domicili només es podrà dur a terme després d’haver posat aquest fet en
coneixement dels serveis socials L’Ajuntament té l’obligació d’inscriure
totes les persones que viuen al municipi, i fins i tot ha d’oferir la
inscripció a qui no té cap domicili fix. L’Ens local és el responsable final
d’ajustar el Padró a la realitat del municipi, i per tant, de recollir de manera
fidedigna el nombre i característiques bàsiques de tots els/les residents.
Reial decret 1192/2012, de 3 d’agost, regula la condició d’assegurat i de
beneficiari a l’efecte de l‘assistència sanitària a l’Estat espanyol, amb càrrec a
fons públics, mitjançant el Sistema Nacional de Salut. La disposició transitòria
primera del Reial decret llei 16/2012, de 20 d’abril, estableix un règim transitori
d’accés a l’assistència sanitària a Espanya, d’acord amb el qual les persones
que, amb anterioritat a l’entrada en vigor de l’esmentat Reial decret llei, hi
tinguessin accés podran seguir accedint-hi fins al dia 31 d’agost de 2012, sense
necessitat d’acreditar la condició d’assegurat en els termes previstos a l’article
3 de la Llei 16/2003, de 28 de maig.
CatSalut. Instrucció 10/2012 Accés a l’assistència sanitària de cobertura
pública del CatSalut als ciutadans estrangers empadronats a Catalunya que no
tenen la condició d’assegurats o beneficiaris del Sistema Nacional de Salut.
En Aquest Instrucció explicita el seguent. D’acord amb l’article 2, apartat 2,
lletra a, de la Llei 21/2010, de 7 de juliol, d’accés a l’assistència sanitària de
cobertura pública a càrrec del Servei Català de la Salut, són titulars del dret a
l’assistència sanitària de cobertura pública a càrrec del CatSalut les
persones empadronades en qualsevol municipi de Catalunya que acreditin
que no tenen accés a l’assistència sanitària de cobertura pública a càrrec d’una
altra entitat diferent del Servei Català de la Salut.
La inscripció al Padró solament pot exigir la documentació acreditativa de:
a. la identitat -a través de qualsevol document, oficial-, independentment de
l’autorització de residència.
b. el lloc de residència, a través de qualsevol document que corrobori el
domicili,independentment del títol d’ús de l’habitatge:
- propietari/a: escriptura pública de la propietat, contracte o rebut de
subministrament (aigua, gas, electricitat) o IBI...;
- llogater/a: còpia del contracte de lloguer, contracte o rebut de subministrament
(aigua, gas, electricitat,...)
Per extensió, s’han d’empadronar el cònjuge o parella de fet i els fills del titular
que convisquin en la llar.
Si la persona que resideix en un municipi no té domicili fix, es recomana que un
informe social avali aquesta circumstància, i resoldre la inscripció al Padró,
assignant-li una adreça institucional.
Demanar altres documents, com la cèdula d’habitabilitat, dipòsits o altres,
dificultant l’empadronament, i per tant, va en detriment dels objectius del Padró.
Us volem sol·licitar com a Grup Parlamentaris tres coses:
Que, als Municipis on teniu presència com a partits polítics, demaneu que es
compleixi la llei que facilita l’empadronament de les persones que viuen al
Municipi. I demanar en tot cas a aquells Municipis que no ho estiguin aplicant
que flexibilitzin les condicions per que les persones puguin empadronar-se.
Sobre tot a les persones que viuen al municipi però no ho poden acreditar.
Que, com a Grups Parlamentaris, demaneu als vostres respectius Partits que
ofereixin les seves seus socials per empadronaments col·lectius (la llei ho
permet) per garantir els empadronaments on els Municipis tinguin una clara
voluntat de no complir la llei.
Que denuncieu públicament d’incompliment de la llei que obliga els municipis a
empadronar les persones que viuen als seus pobles i ciutats, i que fent-ho
dificulten l’accés de les persones al dret a la salut garantit a Catalunya
Esperem poder comptar amb la vostra col·laboració com sempre,
Benvolgut/da
Us volem sol·licitar la vostra ajuda amb el tema de l’empadronament a
Catalunya ja que es tracta per ara de la única garantia per aconseguir la
Targeta Sanitaria que facilitarà el CAT SALUT
Antecedents
La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local al seu
Art. 15, 16 i 17. Estableixen l’obligació de tota persona que viu al territori a
inscriure’s al Padró del municipi on resideixi habitualment i descriuen les dades
que són obligatòries en la inscripció municipal. La responsabilitat de gestió,
manteniment i custòdia del Padró municipal correspon a l’Ajuntament. S’exigeix
també la renovació periòdica (cada dos anys) de la inscripció, en el cas dels
estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent.
Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a
Espanya i la seva integració social. Art. 12. La inscripció al Padró municipal és
el requisit imprescindible per a l’accés i exercici del dret a l’assistència
sanitària.
Reial decret 1690/1986, de 11 juliol, pel qual s’aprova el Reglament de
Població i Demarcació Territorial de les Entitats locals. Art. 54.3 La inscripció en
el padró municipal de persones que residint en el municipi no hi tinguin un
domicili només es podrà dur a terme després d’haver posat aquest fet en
coneixement dels serveis socials L’Ajuntament té l’obligació d’inscriure
totes les persones que viuen al municipi, i fins i tot ha d’oferir la
inscripció a qui no té cap domicili fix. L’Ens local és el responsable final
d’ajustar el Padró a la realitat del municipi, i per tant, de recollir de manera
fidedigna el nombre i característiques bàsiques de tots els/les residents.
Reial decret 1192/2012, de 3 d’agost, regula la condició d’assegurat i de
beneficiari a l’efecte de l‘assistència sanitària a l’Estat espanyol, amb càrrec a
fons públics, mitjançant el Sistema Nacional de Salut. La disposició transitòria
primera del Reial decret llei 16/2012, de 20 d’abril, estableix un règim transitori
d’accés a l’assistència sanitària a Espanya, d’acord amb el qual les persones
que, amb anterioritat a l’entrada en vigor de l’esmentat Reial decret llei, hi
tinguessin accés podran seguir accedint-hi fins al dia 31 d’agost de 2012, sense
necessitat d’acreditar la condició d’assegurat en els termes previstos a l’article
3 de la Llei 16/2003, de 28 de maig.
CatSalut. Instrucció 10/2012 Accés a l’assistència sanitària de cobertura
pública del CatSalut als ciutadans estrangers empadronats a Catalunya que no
tenen la condició d’assegurats o beneficiaris del Sistema Nacional de Salut.
En Aquest Instrucció explicita el seguent. D’acord amb l’article 2, apartat 2,
lletra a, de la Llei 21/2010, de 7 de juliol, d’accés a l’assistència sanitària de
cobertura pública a càrrec del Servei Català de la Salut, són titulars del dret a
l’assistència sanitària de cobertura pública a càrrec del CatSalut les
persones empadronades en qualsevol municipi de Catalunya que acreditin
que no tenen accés a l’assistència sanitària de cobertura pública a càrrec d’una
altra entitat diferent del Servei Català de la Salut.
La inscripció al Padró solament pot exigir la documentació acreditativa de:
a. la identitat -a través de qualsevol document, oficial-, independentment de
l’autorització de residència.
b. el lloc de residència, a través de qualsevol document que corrobori el
domicili,independentment del títol d’ús de l’habitatge:
- propietari/a: escriptura pública de la propietat, contracte o rebut de
subministrament (aigua, gas, electricitat) o IBI...;
- llogater/a: còpia del contracte de lloguer, contracte o rebut de subministrament
(aigua, gas, electricitat,...)
Per extensió, s’han d’empadronar el cònjuge o parella de fet i els fills del titular
que convisquin en la llar.
Si la persona que resideix en un municipi no té domicili fix, es recomana que un
informe social avali aquesta circumstància, i resoldre la inscripció al Padró,
assignant-li una adreça institucional.
Demanar altres documents, com la cèdula d’habitabilitat, dipòsits o altres,
dificultant l’empadronament, i per tant, va en detriment dels objectius del Padró.
Us volem sol·licitar com a Grup Parlamentaris tres coses:
Que, als Municipis on teniu presència com a partits polítics, demaneu que es
compleixi la llei que facilita l’empadronament de les persones que viuen al
Municipi. I demanar en tot cas a aquells Municipis que no ho estiguin aplicant
que flexibilitzin les condicions per que les persones puguin empadronar-se.
Sobre tot a les persones que viuen al municipi però no ho poden acreditar.
Que, com a Grups Parlamentaris, demaneu als vostres respectius Partits que
ofereixin les seves seus socials per empadronaments col·lectius (la llei ho
permet) per garantir els empadronaments on els Municipis tinguin una clara
voluntat de no complir la llei.
Que denuncieu públicament d’incompliment de la llei que obliga els municipis a
empadronar les persones que viuen als seus pobles i ciutats, i que fent-ho
dificulten l’accés de les persones al dret a la salut garantit a Catalunya
Esperem poder comptar amb la vostra col·laboració com sempre,
No hay comentarios:
Publicar un comentario